Vanaf 29 april a.s. kunt u verschillende zaken eenvoudig zelf regelen via ons telefoonsysteem of de website, www.huisartsslaghuis.nl.
Dat is anders dan u van ons gewend bent en wij begrijpen dat het even wennen is. Hier vindt u een korte uitleg en een uitnodiging voor de Digitale Dag op 23 april a.s. in het ´t Brinkenhoes, Mantingerbrink 140 te Emmen.
Wat verandert er voor u?
-
Zelf een afspraak inplannen met uw huisarts: telefonisch of online
Als u ons belt, dan krijgt u niet meer rechtstreeks de assistente aan de lijn. U krijgt een tijdstip te horen waarop u door de huisarts of waarnemend arts wordt teruggebeld. Samen beslist u met hem of haar of een bezoek op het spreekuur nodig is. Hierdoor hoeft u niet meer in een telefonische wachtrij te staan. Het maken van een afspraak kan ook via onze website dit kunt u op ieder moment doen, wanneer het u uitkomt 24/7.
-
Herhaalrecepten aanvragen, bekijken van uitslagen en inzicht in uw gegevens via het patiënten portaal
Op de nieuwe website www.huisartsslaghuis.nl kunt u niet alleen afspraken inplannen, maar ook herhaalrecepten aanvragen, uitslagen bekijken, algemene vragen stellen en uw medische dossier inzien. -
Contact met de doktersassistente
Voor vragen van praktische aard, zoals bijvoorbeeld het verzetten van een afspraak, kunt u via de telefoon inspreken. De doktersassistente zoekt dan contact met u per telefoon of sms.
-
Onze balie verdwijnt
U kunt niet meer via de balie een medewerker spreken. Het contact met de praktijk vindt plaats via de website of de telefoon.
Uitnodiging digitale dag 23 april 2024
Om u zo snel en makkelijk mogelijk kennis te laten maken met onze nieuwe werkwijze, nodigen wij u uit op 23 april a.s. vanaf 10.00 uur tot 18.00 uur in ´t Brinkenhoes; het buurtcentrum naast onze praktijk.
Daar kunt u:
-
Uitleg krijgen over de nieuwe werkwijze voor afspraken maken, herhaalrecepten, etc.
-
Begeleiding krijgen bij het aanmaken van een account voor het patiënten portaal.
-
Veilig inloggen met DigiD, in samenwerking met de bibliotheek.
-
Uitleg krijgen over het automatisch verlengen van medicatie bij de apotheek.
Waarom deze veranderingen?
Onze praktijk is volop in ontwikkeling. Wij proberen onze praktijk zó in te richten dat iedere patiënt de juiste zorg, tijd en aandacht krijgt. Het nieuwe telefoniesysteem maakt de drempel om contact te hebben met de huisarts lager.
Voor ons is de nieuwe werkwijze belangrijk om de zorg efficiënter te organiseren en wij daarnaast de kostbare tijd van de doktersassistente kunnen inzetten voor directe zorg aan onze patiënten.
Tot slot;
Wij willen u geruststellen dat u in geval van spoed altijd via ons telefoonnummer de spoedlijn kunt (en moet) bellen. De spoedlijn zal altijd direct door ons beantwoord worden.
Heeft u vragen over de informatie in deze brief laat het dan weten, wij helpen u graag!
Graag tot ziens op 23 april in ´t Brinkenhoes!
Met vriendelijke groet,
Medewerkers Huisartspraktijk Slaghuis